طراحی سایت
نوشته شده توسط : zahrachalabi

طراحی وب، توانایی ایجاد و راه اندازی وب سایت است. تیم برنرز لی، یک توسعه دهنده وب، در آگوست 1991 وب سایتی ایجاد کرد که به عنوان اولین توسعه دهنده وب در تاریخ مشهور شد. در اولین وب سایت خود، او از ابرمتن و پیوندها برای نقش ایمیل استفاده کرد.

در ابتدا، صفحات وب با HTML ساده نوشته می‌شدند، زبان نشانه‌گذاری که به صفحات یک طرح ساده، شامل سرفصل‌ها و پاراگراف‌ها و لینک‌هایی به آدرس‌های دیگر می‌داد. در مقایسه با روش‌های دیگر، روشی متفاوت برای کاربران برای باز کردن صفحات پیوند شده در مرورگر بود.

همانطور که وب و هنر ایجاد آن تکامل یافته است، زبان برنامه نویسی، فرامتن یا HTML، پیچیده تر و انعطاف پذیرتر شده است. ابزارهایی مانند صفحات گسترده که عمدتاً برای ارائه تجسم داده ها استفاده می شدند، به زودی برای ایجاد ساختارهای پنهان در صفحات وب مورد استفاده قرار گرفتند. الگوهای وب آبشاری یا نتایج CSS با جداول پنهان در صفحه که استفاده صحیح از CSS را نادیده می‌گیرند، ضعیف طراحی شده‌اند.

فناوری های یکپارچه سازی پایگاه داده مانند زبان های برنامه نویسی سمت سرور مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion و استانداردهای طراحی مدرن با CSS (CSS) وب سایت ها را دوباره طراحی و بهینه کرده اند.

وب سایت واکنش گرا وب سایتی است که با وجود صفحه نمایش کوچک دستگاه، با اندازه و شکل دستگاه ها و کاربران سازگار می شود. همچنین، با ظهور گرافیک موبایل و فناوری‌های گرافیک داخلی مانند فلش، چهره وب بیش از هر زمان دیگری تغییر کرده است و فرصت‌های جدیدی را به روزنامه‌نگاران و توسعه‌دهندگان وب می‌دهد. صفحات وب
در واقع ایجاد یک وب سایت دارای 4 مرحله اصلی است که در زیر تعریف می کنیم:

مرحله اول: چیدمان سیم
در مرحله اول طراحی وب سایت، با توجه به نیاز مشتری و ماهیت وب سایت، ابتدا باید طراحی وب سایت توسعه داده شود و سپس فضاسازی و پلان چیدمان صفحات وب سایت با مشخص کردن آن تهیه شود. روی صحنه بنویس فاز طراحی به این قسمت طراحی وایرفریم می گویند.

دانش طراحی وب
مرحله دوم

طراحی سایت چیست؟

طراحی گرافیکی برای وب سایت
پس از تعیین موقعیت عناصر سایت در مرحله طراحی وایرفریم، نوبت به ایجاد گرافیک سایت می رسد. هدف از طراحی وب سایت استفاده از نرم افزارهای ویژه برای رنگ آمیزی و صیقل دادن ساختار اسکلت است و بسته به نوع کسب و کار اینترنتی راه اندازی وب سایت، رنگ بندی و گرافیک وب سایت ایجاد می شود. . . . .

مراحل مختلف ایجاد یک وب سایت چیست؟
مرحله سوم طراحی سایت چیست؟ کدنویسی و برنامه نویسی وب
زمانی که مراحل وایرفریم و طراحی گرافیکی وب سایت خود را کامل کردید، نوبت به کدنویسی می رسد. در مرحله توسعه سایت، بسته به نیاز مشتری و مدل سایتی که قرار است توسعه داده شود، می توان از روش های فاز مدیریت سایت مختلف استفاده کرد. برای این کار می توانید از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید یا سیستم خود را از ابتدا ایجاد کنید. انتخاب قطعات مورد استفاده بستگی به هزینه و نیاز مشتری دارد و باید بر اساس این عوامل تصمیم گیری شود.

این در مورد طراحی وب است
مرحله چهارم ایجاد یک وب سایت چیست؟ صفحه اصلی کامل
آخرین مرحله بعد از انجام 3 مرحله قبلی مرحله ایجاد وب سایت چیست. H. برای راه اندازی وب سایت در یک نقطه دسترسی جهانی اینترنت در هر نقطه از جهان؟ در مرحله آخر، پس از راه اندازی هاست مناسب (در صورت تمایل به خرید بهترین هاست در ایران، مطالعه مقاله بهترین هاست در ایران و آموزش خرید هاست و دامنه را فراموش نکنید) و انتخاب کنید. سمت راست از نام دامنه (برای انتخاب نام دامنه مناسب، راهنمای انتخاب نام دامنه را بخوانید و بهترین صفحه نام دامنه را از دست ندهید). ، صفحه ایجاد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

موضوعات طراحی وب سایت
شغل یک طراح وب چیست؟
پس از مشاهده مراحل ساخت وب سایت در قسمت قبل، مسئولیت یک طراح وب بستگی به بخشی دارد که مسئولیت آن را بر عهده گرفته است. در واقع، یک یا دو تیم برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای، یک تیم برای طراحی قسمت جلویی نیاز است





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: